tirsdag 2. august 2011

Cupcakes

I kveld har jeg hatt kjempekoselig besøk av jentene. Vi har spist god mat og cupcakes til dessert. Vi var syv gode veninner samlet og praten har gått i ett i hele kveld. Er så kjekt å samles sånn av og til, men synd det blir altfor skjeldent. Gleder meg til å få alle godjentene hjem til Florø på heltid... ;o)

Prøvde meg på Manuela (forfatter av bloggen Passion 4 baking) si cupcake oppskrift i dag, den som de hadde på God Morgen Norge. Veldig gode var de :-) Deler oppskriften med dere om noen vil prøve seg.


Cupcakes:
150 g mykt smør
150 g sukker
3 normale eller 2 store egg
225 g hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1dl matfløte eller melk

Visp smør og sukker til en lys luftig smørkrem. Pisk inn egg, ett om gangen. Bland sammen hvetemel , bakepulver og vaniljesukker og tilsett i smørkremen vekslevis med matfløten. Fyll muffinsformer 2/3 fulle.
Stek på midterste rille ved 200 grader i ca 20 min.

Krem:
150 g romtemperert / myk kremost naturell
100 g mykt smør
300 g melis
Saft av ½ stor sitron
Ev konditorfarge.

Rør sammen og pisk til en glatt og luftig krem.
Fyll i sprøytepose og dekorer cupcakes.
Cupcakesene må være helt kalde før de blir dekorert.


Nå kjenner jeg på øynene at det er tid for å ta kveld ;-) Håper dere alle har hatt en fin dag.
Og takk for i kveld jenter, må ikke bli altfor lenge til neste gang

Klemmer fra Cecilie

2 kommentarer:

HomeInTheCountrySide sa...

Mmm!! DE så knakane gode ut!!! :-)

Cecilie's hverdagslykke sa...

Det var de også! ;o) ♥